Darbuotojui
- Pradžia
- Darbuotojui
- Atsiribojimas nuo darbinių klausimų poilsio laiku
-
Leidinys „Daugiau balanso“
-
Konferencija „Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimas: naudinga darbuotojui, vertinga darbdaviui“
-
Kas gali padėti derinti darbą ir asmeninį gyvenimą geriau? Būdai ir priemonės
- Nuotolinis darbas
- Lankstus darbo grafikas
- Individualus darbo grafikas
- Darbas ne visą darbo laiką
- Papildomi laisvadieniai dėl šeiminių ir asmeninių priežasčių
- Karjeros konsultavimas
- Priemonės išėjusiems vaiko priežiūros atostogų
- Garantijos darbe ir finansinės paskatos darbuotojų artimųjų slaugai ir globai
- Vaikų kambariai, darželiai, priežiūros paslaugos
- Darbuotojų vaikų neformalaus ugdymo organizavimas
- Naudos (benefits) laisvalaikiui
- Naudos (benefits) sveikatinimui
- Darbdavio išmokos ar priemokos
- Asmeniniai poreikiai ir iššūkių sprendimas
-
Kaip su kolegomis ir vadovais kalbėti apie šeimos ir asmeninio gyvenimo klausimus?
-
Kaip nustatyti aiškias ribas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo?
Atsiribojimas nuo darbinių klausimų poilsio laiku
Kokybiško gyvenimo vardan, būtina nustatyti aiškias ribas tarp darbo laiko ir poilsio. Dažnai tai pasakyti lengviau nei padaryti. Profesiniame gyvenime galite ne kartą susidurti su situacijomis, dėl kurių gali tekti dirbti viršvalandžius. Pavyzdžiui, kai artėja konkretus darbų pateikimo terminas, organizuojami metiniai renginiai ar kiti dalykai, kurie nėra rutininiai. Kai darbas po darbo valandų tampa visuotinai pripažinta norma – ją būtina keisti ir jūsų aktyvus dalyvavimas šiame procese yra itin reikšmingas. Žemiau rasite kelis patarimus, kurie gali palengvinti procesą.
Kaip nubrėžti ribas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo:
- Aiškiai komunikuokite savo vadovui (-ei) ir kolegoms, kokius darbus galite atlikti ne darbo laiku (jei išvis galite) ir kokiomis sąlygomis. Turite aiškiai parodyti, kad gerbiate savo poilsio laiką ir kad lūkestis, jog galite bet kada dirbti ir poilsio metu, neturėtų būti laikomas jūsų atsidavimo organizacijai ir motyvacijos patvirtinimas.
- Stenkitės neatsakyti į darbinius skambučius, neskaityti į el. laiškų ir kitų žinučių savo poilsio metu.
- Gerbkite kitų kolegų poilsio laiką ir neskambinkite jiems ne darbo metu, nesiųskite laiškų bei žinučių.
- Jeigu dirbate lanksčiu darbo grafiku, informuokite kolegas ir vadovus, kokiomis valandomis būsite prisijungę bei pasiekiami.
- Gerbkite savo pietų pertraukas ir per jas nedirbkite. Pasinaudokite proga atsitraukti nuo darbų išeidami pasivaikščioti, papietaudami su draugu, paskaitydami knygą.
- Mokykitės pasakyti „ne“ darbiniams klausimams ar užduotims, kurioms atlikti jums bus reikalingas papildomas laikas po darbo valandų.
Iš tiesų atsijungti ir atsiriboti nuo darbinių klausimų poilsio metu yra iššūkis, kurį retas sugeba įveikti, jei neįdeda pastangų. Kai darbų yra labai daug, dažnai juos galvose nešamės namo, miegame kartu, nepaliaujame sukti ir sukti savo mintyse. Net ir žinodami, koks brangus ir magiškas yra geras poilsis, kuris leidžia atsitraukti ir į problemas pažiūrėti naujai, kai visko labai daug – atsitraukti ir ilsėtis atrodo kaip pernelyg didelė prabanga.
Kaip pamiršti apie darbus, kai nedirbame?
- Visų pirma, pasistenkite koncentruotis ties dalykais, kuriuos planuojate nuveikti, o ne dalykais, kurių negalite padaryti, nes reikia ilsėtis. Susikurkite aiškų planą, ką žadate veikti ne darbo metu – užsirašykite į treniruotę, pakvieskite draugus vakarienės, sugalvokite veiklą su vaikais, užsirašykite savanoriauti… Kai susikursite veiklų, kurios bus nesusijusios su darbu, natūraliai atsiras kitų įsipareigojimų, kurie jus atitrauks nuo darbų ir leis kokybiškai nuo jų ilsėtis.
- Jeigu niekaip nepavyksta nuvaryti minčių apie darbą šalin, gali padėti jas užsirašyti. Paskirkite, pavyzdžiui, dešimt minučių, per kurias pasistenkite išrašyti visas su darbu susijusias neramias mintis ir rūpesčius. Tai gali padėti jums ne tik pravėdinti galvą, bet ir nurimti. Tai ypač paveiki technika, kai mintyse sukasi ne konkrečios užduotys, bet nerimas dėl jų.
Galite išbandyti ir kitą būdą – paskirdami konkretų laiką, kada su konkrečia problema ar iššūkiu susitvarkysite. Pavyzdžiui, jei turite svarbų susitikimą antradienį, dėl kurio nerimaujate, paskirkite dvi valandas jam pasiruošti ir nebegalvokite apie tai visą likusį savaitgalį.
- Išjunkite savo telefoną ir kompiuterį. Atsijunkite nuo visų su darbu susijusių įrenginių tikrąja šio žodžio prasme. Visiškam atsijungimui taip pat galite išnaudoti aplinką. Pavyzdžiui, susikurkite namuose erdvę, kurioje niekada nedirbate (tai ypač paranku, jei paprastai dirbate iš namų). Tai gali būti atskiras kambarys, ar kampas namuose. Naudokite šią erdvę kaip vietą, kurioje atsipalaiduojate – skaitote knygą, atliekate jogos pratimus, medituojate, klausotės muzikos ar tiesiog geriate arbatą.
- Paprašykite savo artimųjų padėti jums atsitraukti nuo darbų. Pavyzdžiui, leiskite jiems priminti jums pasidėti telefoną, kai tik jį išsitraukiate, kad patikrintumėte darbines žinutes (bei nepykite, kai jie šiuo leidimu pasinaudoja). Suplanuokite bendrų veiklų, kurios leis jums išsivaduoti nuo su darbu susijusių minčių.
-
Leidinys „Daugiau balanso“
-
Konferencija „Darbo ir asmeninio gyvenimo derinimas: naudinga darbuotojui, vertinga darbdaviui“
-
Kas gali padėti derinti darbą ir asmeninį gyvenimą geriau? Būdai ir priemonės
- Nuotolinis darbas
- Lankstus darbo grafikas
- Individualus darbo grafikas
- Darbas ne visą darbo laiką
- Papildomi laisvadieniai dėl šeiminių ir asmeninių priežasčių
- Karjeros konsultavimas
- Priemonės išėjusiems vaiko priežiūros atostogų
- Garantijos darbe ir finansinės paskatos darbuotojų artimųjų slaugai ir globai
- Vaikų kambariai, darželiai, priežiūros paslaugos
- Darbuotojų vaikų neformalaus ugdymo organizavimas
- Naudos (benefits) laisvalaikiui
- Naudos (benefits) sveikatinimui
- Darbdavio išmokos ar priemokos
- Asmeniniai poreikiai ir iššūkių sprendimas
-
Kaip su kolegomis ir vadovais kalbėti apie šeimos ir asmeninio gyvenimo klausimus?
-
Kaip nustatyti aiškias ribas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo?