Formulė

Naudingos nuorodos

Daugiau balanso savaitės planas (šablonas):

daugiaubalanso.LT-Savaitesplanas (docx); .daugiaubalanso.LT-Savaitesplanas(pdf).  Jeigu tikrai norite ir esate pasiruošę kažką keisti savo gyvenime, kad jame būtų daugiau balanso, šis paprastas šablonas yra gera pradžia. Atsispausdinkit ir pradėkite pildyti nuo veiklų, kurioms norėtumėt rasti daugiau laiko. Geriausia būtų, jeigu vienai naujai balanso „kojai“ skirtumėte bent keturias savaites, jog šis pokytis turėtų nors minimalių šansų tapti nauju įpročiu (nuo veiklos aktyvumo, t.y. ji kasdienė ar mėnesine, rekomenduojama skirti nuo vieno iki 6 mėnesių). Jeigu manote, kad vienu kartu galite įvesti (ar / ir išvesti) kelias naujas veiklas – bandykite. Vėliau, aplinkui, sudėkite kitas veiklas ir jau turimus įsipareigojimus. Jeigu pirmąją savaitę matote, kad kažkas nepavyko, antros savaitės kalendorių atitinkamai pakoreguokite. Kad kažkas iš karto nepavyks, nereiškia, kad jūs negalite, tai ne jums ar, kad esate niekam tikę – tik tiek, kad kaip mūsų dabartiniai įpročiai ir rutinos atsirado ne per vieną savaitę ar mėnesį, taip ir juos pakeisti reikės nemažai laiko.

Knygos apie darbo ir asmeninio gyvenimo derinimą:

The Work-Life Balance Myth. David J. Mcneff.

Win at Work and Suceed at Life: 5 Principles to Free Yourself from the Cult of Overwork. Michael Hyatt and Megan Hyatt Miller.

Workparent. Thrive in Your Career While Raising Happy Children. Daisy Dowling.

Knygos apie įpročių ketimą:

ATOMINIAI ĮPROČIAI: lengvas ir patikrintas būdas išsiugdyti gerus įpročius ir nugalėti blogus (James Clear, 2019)
Jei sunku pakeisti savo įpročius, problema – ne jūs. Problema – jūsų sistema. Prie blogų įpročių vis grįžtate ne todėl, kad nenorite keistis, bet todėl, kad turite netinkamą sistemą, kuri užkerta kelią pokyčiams. Jums reikia ne pakilti iki savo tikslų, bet nusileisti iki susikurtų sistemų. Knygoje „Atominiai įpročiai“ rasite patikrintą sistemą, kuri jus pakylės į naujas aukštumas.“

Kasdien geresnis: įpročių valdymo menas (Gretchen Rubin, 2016)
„Kiekvienas kruopščiai išugdytas įprotis – mūsų gyvenimo architektūrinis projektas – suteiks mums galimybę patiems sėkmingai keistis ir norima linkme pasukti savo karjerą ar asmeninę istoriją. Gali tekti paplušėti, kol įprotį įtvirtinsime, tačiau vėliau jis padės veikti negalvojant, sutaupyti jėgų, kurias galėsime nukreipti laimingesnio, prasmingesnio gyvenimo kūrimui.“ Jeigu aukščiau rekomenduojama knyga „Atominiai įpročiai“ yra rekomendacija nr.1 įpročių keitimo temoje, tai Gretchen Rubin norisi rekomenduoti tiems, kurie skaito patarimus dalinamus žiniasklaidoje, žurnaluose ir vos perskaitę, ar pabandę pritaikyti savo gyvenime, atranda, jog jiems tai neveikia. Autorė išskiria 4 asmenybių tipus, kurių kiekvienai reikia kardinaliai skirtingo priėjimo, kad pokyčiai virstų įpročiais.

Geri įpročiai, blogi įpročiai: išliekančių teigiamų pokyčių įgyvendinimo mokslas (Wendy Wood, 2021)
„Net 43 proc. dienos mes praleidžiame darydami dalykus, apie kuriuos net nepagalvojame. Tai reiškia, kad beveik pusė mūsų veiksmų – ne sąmoningi pasirinkimai, o pasąmonės, kuri paskatina mūsų kūną veikti laikantis išmokto elgesio, darbo rezultatas. Kaip mes reaguojame į aplinkinius; kaip elgiamės per susirinkimą; ką perkame; kada ir kaip sportuojame, valgome ir geriame – iš tiesų begalė dalykų, kuriuos darome kasdien, nepriklausomai nuo jų sudėtingumo, atliekama nesikišant sąmoningam protui. Visa tai mes darome automatiškai. Vienaip ar kitaip elgiamės iš įpročio. Ir vis dėlto panorėję pakeisti elgesį kliaujamės valia. Vis atsigręžiame į sąmoningą aš, tikėdamiesi, kad siekiant teikiamų pokyčių pakaks ryžto ir noro. Ir būtent todėl daugumai mūsų nepavyksta. Tačiau kas, jei siekdami savo tikslų galėtume pasitelkti išskirtinę pasąmonės, kuri jau atsakinga už didelę dalį mūsų kasdienių darbų, galią?“

 

Klausimai? Komentarai? Pasiūlymai? formule@daugiaubalanso.lt