Darbdaviui
- Pradžia
- Darbdaviui
- Priemonės išėjusiems vaiko priežiūros atostogų
-
Kaip kalbėti su darbuotojais apie šeimos ir asmeninio gyvenimo klausimus?
-
Kaip sudaryti sąlygas darbuotojams derinti darbą ir asmeninį gyvenimą?
-
Politikos diegimo žingsniai organizacijoje
-
Būdai ir priemonės pagerinti darbuotojų darbo ir asmeninio gyvenimo derinimą
- Lankstus darbo grafikas
- Nuotolinis darbas
- Darbas ne visą darbo laiką
- Individualus darbo grafikas
- Papildomi laisvadieniai dėl šeiminių ir asmeninių priežasčių
- Karjeros konsultavimas
- Garantijos darbe ir finansinės paskatos darbuotojų artimųjų slaugai ir globai
- Vaikų kambariai, darželiai, priežiūros paslaugos
- Darbuotojų vaikų neformalaus ugdymo organizavimas
- Naudos (benefits) laisvalaikiui
- Naudos (benefits) sveikatinimui
- Darbdavio išmokos ar priemokos
- Sąmoningumo kėlimas
- Palanki darbo aplinka
-
Pasekmės neužtikrinus balanso
-
Darbo kultūros formavimas ir komunikacija
-
Kaip įvertinti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą organizacijoje?
Priemonės išėjusiems vaiko priežiūros atostogų
Organizacija, norinti paskatinti greitesnį ar sklandesnį darbuotojo sugrįžimą į darbą po vaiko priežiūros atostogų, gali taikyti tikslines priemones dar darbuotojo atostogų metu. Dėl ilgos karjeros pertraukos, kuri dažniausiai būna susijusi su vaiko priežiūros atostogomis, darbuotojas gali prarasti darbinius įgūdžius, profesinius kontaktus, motyvaciją dirbti toje pačioje darbovietėje, gali jaustis pernelyg atitrūkęs nuo įmonės veiklos, darbo pobūdžio, kolektyvo.
Dėl šių priežasčių darbdavys gali susidurti su didesne darbuotojų kaita, didesniu po vaiko priežiūros atostogų negrįžtančių darbuotojų skaičiumi, ilgesniu ir sudėtingesniu sugrįžusių darbuotojų adaptacijos procesu. Todėl darbdaviui rekomenduojama turėti ir siūlyti priemones darbuotojams, išėjusiems vaiko priežiūros atostogų. Kiekvienu atveju jos turėtų būti taikomos tik su konkretaus darbuotojo pritarimu.
Šios priemonės gali būti[1]:
- Kvalifikacijos tobulinimo seminarai, mokymai, kursai (nuotoliniai ar tiesioginiai);
- Prieiga prie savarankiško mokymosi platformų;
- Profesinės žiniasklaidos kanalų, interneto svetainių prenumerata;
- Naujienlaiškiai;
- Kvietimai į periodinius kolektyvo darbo susitikimus;
- Kvietimai į organizacijos ar kolektyvo socializacijos renginius;
- KIT (ang. Keeping in Touch) dienos (laikotarpiai, kai darbuotojas trumpam sugrįžta į darbą ir prisijungia prie kolektyvo);
- Atlyginimo lygio palaikymas/didinimas vaiko priežiūros atostogose esantiems darbuotojams;
- Galimybė išlaikyti naudų (angl. benefits) paketą ir pan.
[1] Fair Work Ombudsman. “Best Practice Guide: Parental Leave“, 2013.
-
Kaip kalbėti su darbuotojais apie šeimos ir asmeninio gyvenimo klausimus?
-
Kaip sudaryti sąlygas darbuotojams derinti darbą ir asmeninį gyvenimą?
-
Politikos diegimo žingsniai organizacijoje
-
Būdai ir priemonės pagerinti darbuotojų darbo ir asmeninio gyvenimo derinimą
- Lankstus darbo grafikas
- Nuotolinis darbas
- Darbas ne visą darbo laiką
- Individualus darbo grafikas
- Papildomi laisvadieniai dėl šeiminių ir asmeninių priežasčių
- Karjeros konsultavimas
- Garantijos darbe ir finansinės paskatos darbuotojų artimųjų slaugai ir globai
- Vaikų kambariai, darželiai, priežiūros paslaugos
- Darbuotojų vaikų neformalaus ugdymo organizavimas
- Naudos (benefits) laisvalaikiui
- Naudos (benefits) sveikatinimui
- Darbdavio išmokos ar priemokos
- Sąmoningumo kėlimas
- Palanki darbo aplinka
-
Pasekmės neužtikrinus balanso
-
Darbo kultūros formavimas ir komunikacija
-
Kaip įvertinti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą organizacijoje?