Šeimai
-
Kaip sumažinti mamų kaltę?
-
Kaip nustatyti aiškias ribas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo?
-
Tėčių įsitraukimo į vaikų auginimą nauda vaikams ir tėčiams
-
Kaip su kolegomis ir vadovais kalbėti apie šeimos ir asmeninio gyvenimo klausimus?
-
Geresnis darbų pasidalijimas namuose
-
Vaikų auginimo iššūkiai ir kodėl taip sunku ryžtis praleisti daugiau laiko su savo vaiku
-
Grįžimas į darbą po vaiko priežiūros atostogų
Praktiniai patarimai, kaip derinti darbą ir vaikų auginimą
Kokybinis tyrimas parodė, kad daugelis mamų susiduria su iššūkiais suderinti skirtingas savo gyvenimo sritis. O kaip, nuolat rūpinantis šeima ir karjera, dar nepamiršti ir savo asmeninių poreikių? Rasti laiko sau?
Ieškodami atsakymų, klausiame, kokia tavo paslaptis? Radai dalykų, kurie veikia tavo gyvenime? Turi patarimų kitoms mamoms? Susisiek su mumis el. paštu mamos@daugiaubalanso.lt arba per „Facebook“ paskyrą „Daugiau balanso“.
Ši rubrika yra nuolat pildoma gautais patarimais, idėjomis ir įžvalgomis. Laukdami tavo atradimų, siūlome ekspertų ir mamų jau išbandytus būdus:
Praktiniai patarimai, kaip derinti darbą ir vaikų auginimą
Namie
Skirkite laiko sau. Nesvarbu, ar jums reikia laiko poilsiui, miegui, atostogoms, išėjimui pasivaikščioti, meditacijai, susitikimui su draugais, sportui, knygos skaitymui ar tiesiog pabuvimui su savimi pačia – sąmoningai skirkite tam dalį savo laiko. Iš anksto susitarkite su partneriu ir kitais šeimos nariais, kada jums bus reikalingas atokvėpis. Paverskite tai nekvestionuojama šeimos praktika. Atminkite, labai svarbu tinkamai pailsėti (fiziškai ir psichologiškai), kad galėtumėte tinkamai pasirūpinti savo vaikais.
Darbe
Įkurkite mamų paramos grupę arba mamų klubą savo darbe. Suburk panašią patirtį turinčias moteris į grupę, kurioje galėtumėte dalytis patarimais, pasitarti, palaikyti viena kitą. Tokia grupė gali būti:
- Formali ir organizuota grupė, kurioje mamoms siūloma mentorystės programa, seminarai šeimos ir darbo derinimo temomis, karjeros konsultavimas. Tokiai grupei įkurti ir palaikyti reikalingas vadovo (-ės) pritarimas ir palaikymas, resursų šiai veiklai skyrimas.
- Neformali ir neorganizuota grupė, kurioje mamos susitinka kartą per mėnesį papietauti, kartu išgerti kavos, nueiti po darbo į kavinę, kad pasidalytų naudingais patarimais, receptais, pasakojimais apie savo vaikus, laisvalaikio praleidimo būdus ir kitais gyvenimiškais klausimais, palaikytų viena kitą kai sunku ir pan.
- Įkurta socialiniuose tinkluose, veikianti kaip pokalbių grupė arba kanalas, kuriame mamos gali dalytis naudinga informacija, šaltiniais, patarimais, patarti ar padrąsinti viena kitą, pakonsultuoti darbiniais klausimais ir pan.
Kad ir kokia būtų šios grupės / klubo forma, tai gali būti labai naudingas šaltinis ir pagalba derinant šeimos ir darbo gyvenimą, paprastas ir lengvas būdas susisiekti su kitomis mamomis, kurios susiduria su panašiais iššūkiais, atrasti bendruomenę, kuri padrąsintų, patartų ir leistų nepakliūti į vienatvės ar izoliacijos motinystėje būseną.
Toks klubas jau yra tavo darbovietėje? Prisijunk prie jo!
Konsultuokis su kolegomis, kurie turi vaikų. Tik ką grįžus iš vaiko priežiūros atostogų gali būti sunku iškart įšokti į darbo ritmą. Gali apimti jausmas, kad nebemoki dirbti, nebežinai, kaip funkcionuoti biure, kaip suspėti su darbo ritmu. Pasikonsultuok su kolegomis, kurie patyrė tą patį. Paklausk, kas jiems padėjo ir tebepadeda derinti darbą ir vaikų auginimą, kaip jie organizuoja savo darbo laiką, vaikų paėmimą iš darželio, kaip elgiasi, kai namie iškyla rūpesčių ir panašių klausimų.
Naudokitės nuotolinio darbo ir lankstaus darbo grafiko galimybėmis, numatytomis Darbo kodekse.
Aptarkite darbo ir asmeninio gyvenimo derinimo iššūkius su savo vadovu (-e). Jei jaučiate, kad derinti darbą ir šeimą yra sudėtinga, pasitarkite su savo vadovu (-e), kas jums galėtų padėti tai daryti geriau. Galbūt jums gali padėti nuotolinio darbo galimybė, darbas individualiu arba lanksčiu darbo grafiku. Pasidalinkite informacija apie savo poreikius su vadovu (-e), jei jums reikia kokių nors specifinių priemonių, leisiančių tinkamai pasirūpinti šeimos klausimais ir taip sumažinti savo nerimą. Pavyzdžiui, kurią nors savaitės dieną išeiti anksčiau iš darbo, perkelti komandos susitikimus į vėlesnį laiką dienoje, neorganizuoti susitikimų prieš darbo pabaigą ir pan. Tik žinodama(s) jūsų situaciją, vadovė (-as) galės jums padėti. Jeigu reikia – informuokite apie šiuos susitarimus ir kitus kolegas.
Dalykitės informacija su kolegomis. Reikia išeiti anksčiau, kad nuvestumėte vaiką pas gydytoją? Tinkamai apie tai informuokite kolegas naudodami „prioritetų – kitų žingsnių – įsipareigojimų – entuziazmo“ komunikacijos struktūrą (parodydami savo prioritetus, suteikdami aktualią informaciją apie jūsų veiksmus, pabrėždami, kad suprantate įsipareigojimus bei parodydami teigiamą nusiteikimą dėl bendro rezultato): „einu su savo dukra pas gydytoją, grįšiu apie 15 val., o tada pabaigsiu rengti ataskaitą. Nekantrauju ją pristatyti rytojaus susitikime!“ Tokia komunikacija žmonėms ne tik suteiks informacijos apie jūsų planus, bet ir parodys jūsų susitelkimą. Taip pat su kolegomis pasidalysite svarbia informacija apie jūsų asmeninius įsipareigojimus ir poreikius. Tai būtina, kad atsirastų tarpusavio supratimas ir pasitikėjimas komandoje.
Palaikykite kitus kolegas, kurie turi su šeima ir asmeniniu gyvenimus susijusių poreikių. Jūsų kolegė vėl išeina anksčiau iš darbo, nes reikia pasiimti vaiką iš darželio? Palaikykite ją ir parodykite supratingumą. Kitą kartą jums gali būti reikalingas jos palaikymas dėl panašių priežasčių. Normalizuokite darbo ir asmeninio gyvenimo praktinį derinimą savo darbo kultūroje.
Bent vieną dieną per savaitę neplanuokite susitikimų. Jei įmanoma, susitarkite su kolegomis skirti vieną savaitės dieną, per kurią negalima organizuoti jokių darbinių susitikimų. Skirkite šią dieną darbams, kuriems reikalingas jūsų susikaupimas ir nepertraukiamas dėmesys. Jos metu susiplanuokite nudirbti svarbiausius ir daugiausiai iššūkių keliančius darbus, susiplanuokite kitos savaitės darbus ir pan. Daugybė susitikimų blaško ir fragmentuoja jūsų dėmesį, todėl gali apimti įspūdis, kad nenuveikėte nieko svarbaus ar apčiuopiamo. Vienos dienos per savaitę skyrimas tik savo pačios suplanuotiems darbams taip pat sugrąžins kontrolės dėl užduočių įvykdymo jausmą.
Pasirinkite vieną ar kelias bekontaktes darbo dienas per mėnesį. Tokių dienų dažnis yra mažesnės svarbos klausimas, nei principinis susitarimas su savo vadove (-u), kad jums reikalinga tokia diena, kurios metu nepageidaujate jokių darbinių kontaktų su kitais kolegomis. Jos metu galėtumėte susikaupti darbui su dideliais projektais, viso jūsų dėmesio reikalaujančiomis užduotimis, kūrybiniu darbu ir pan.
-
Kaip sumažinti mamų kaltę?
-
Kaip nustatyti aiškias ribas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo?
-
Tėčių įsitraukimo į vaikų auginimą nauda vaikams ir tėčiams
-
Kaip su kolegomis ir vadovais kalbėti apie šeimos ir asmeninio gyvenimo klausimus?
-
Geresnis darbų pasidalijimas namuose
-
Vaikų auginimo iššūkiai ir kodėl taip sunku ryžtis praleisti daugiau laiko su savo vaiku
-
Grįžimas į darbą po vaiko priežiūros atostogų