Kampanija „Būti tėčiu – didžiausia dovana“ kviečia tėčius įsitraukti į vaikų auginimą
Jautriu vaizdo klipu apie tėčių rūpinimąsi kūdikiais Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pradėjo sąmoningumo didinimo kampaniją „Būti tėčiu – didžiausia dovana“. Ja siekiama paskatinti vyrus aktyviau įsitraukti į vaikų auginimą nuo pat pirmų vaiko gyvenimo dienų.
Kampanijos metu dvi savaites TV ekranuose, radijo stotyse ir lauko reklamose galima pamatyti socialines reklamas, socialiniuose tinkluose tėčiai dalinsis savo vaikų auginimo patirtimis.
„Šios socialinės kampanijos kūrybinis išeities taškas, kad būti įsitraukusiu tėčiu yra didžiausia dovana, kurią vyras gali duoti savo vaikui. Prieš pradėdami šią kampaniją išanalizavome psichologų duomenis, kurie rodo, kad tie vaikai, kurie auga šeimose, kuriose ir mamos, ir tėčiai yra aktyviai įsitraukę į vaiko auginimą, pasižymi geresne raida, noriau mokosi, turi mažiau elgesio problemų ir panašiai, todėl savo kampanijai ir pasirinkome tokią pozityvią žinutę bei šiltą vaizdo klipą ir herojų nuotraukas“, – sako socialinės kampanijos „Būti tėčiu – didžiausia dovana“ vadovė Mintautė Jurkutė iš Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos.
Kartu su socialinės kampanijos pradžia Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pristatė ir visuomenės nuomonės tyrimą, kuris parodė, kad visuomenės nuostatos ir lūkesčiai keičiasi: žmonės stipriai palaiko aktyvų vyrų įsitraukimą į šeimos gyvenimą. Visuomenė palankiai vertina tėviškumą, šeimyniškas vyro savybes, aktyvesnį vyro vaidmenį šeimoje ir palaiko visus vyrus, kurie nenori būti tik „popieriniais“ ar „savaitgaliniais“ tėčiais. „Vyras, besirūpinantis vaikais, nebėra tabu ar nevyriškumo požymis. Paaiškėjo, kad stereotipas, jog vaikų auginimas yra vien moterų reikalas, nėra toks tvirtas, kaip gali atrodyti.
Instagram paskyroje „Šiuolaikiniai tėčiai“ ir Facebook paskyroje „Daugiau balanso“ skelbiamos tėčių istorijos atskleidžia, su kokiomis tėvystės patirtimis vyrai susiduria. Buvome maloniai nustebę, kaip noriai vyrai dalinasi savo įspūdžiais ir kokios jautrios bei įdomios jų patirtys“, – priduria ji. Tėčių istorijas publikuoti planuojama mažiausiai pusantrų metų, todėl visi norintys pasidalinti savo istorija kviečiami rašyti teciai@daugiaubalanso.lt arba susisiekti Facebook paskyroje „Daugiau balanso“.
Projekto partneriai – socialinės reklamos agentūra „Nomoshiti“, Lygių galimybių plėtros centras ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
Straipsnis parengtas įgyvendinant projektą „Visi apie tai kalba: darbo ir asmeninio gyvenimo derinimas virsta realybe”. Projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos Teisių, lygybės ir pilietiškumo programos (2014-2020) lėšomis. Europos Komisija neprisiima atsakomybės už galimą pateiktos informacijos panaudojimą.